Gå till innehåll
tisdag 19 augusti 2025
Gäst Beeblebronx

Garmin 720 eller Lowrance HDS7?

Rekommendera Poster

Gäst Beeblebronx

Jag ska inom kort köpa en ploter i 7 klassen och funderar mellan Garmin 720 eller Lowrance HDS7.Vilken är att rekomendera?

Har någon använt bägge?

Att fingra i butik och på mässor är ju inte samma som fältbruk, men bägge verkar trevliga.

finns det någon annan kandidat?Jag undrar även om jag skulle köpa 720S:en trots att jag har separat ekolod, bara för att....

Många frågor blev det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du väljer mellan dem så är ju valet lite mellan pekskärm eller inte. Lowrance har väl bara knappar? Just pekskärm eller inte är nog den största frågan vid val av plotter i dagsläget. I övrigt tycker jag att alla de stora tillverkarna är bra med små nyanser som skiljer.

Till min nya båt valde jag bort pekskärm valde mellan Garmin 4008 och 5008 och är nöjd med valet. Min högst personliga uppfattning är att pekskärm är som bäst på mässor och ska jag ha de i båten ska det vara både pek och knappar såsom Raymarines nya serie,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Tack för synpunkterna.

Nu blev det inte enklare

Hade ju glömt Raymarine E7, det är absolut en kandidat. Jag pillade på den på båtmässan.

Blev inte förälskad, men 5min handlett av mässpersonal räcker inte långt för att bestämma sig.

Jag tyckte dock att den kändes solid rent mekaniskt.

det är svårt det här...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bara erfarenhet av Garmin 720 men den är jag väldigt nöjd med. Rapp och tydlig, det som skulle kunna vara enklare är borttagning av flertalet waypoints samtidigt. Men det kanske är SBS att jag inte fått till det. Kommer utöka med Garmins vindinstrument och multidisplay nästa år.

Senast ändrad av bran82 | 28 juni 2012 | 10:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Trevligt att du är nöjd, det indikerar att även jag kommer att bli det.

Det blev en 720 på lunchen.

Jag hoppade över S modellen då det hade kostat 4000 till för att få ekolod.

Och jag har separat lod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...