Gå till innehåll
söndag 28 september 2025
danhoglund

Nimbus

Rekommendera Poster

Hej!

Funderar på att byta upp oss till en Nimbus 3000 /3003 eller liknande, något särskilt vi ska tänka på ? vi åker en Flipper 700 idag.

Tacksam för tips och råd /Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väljer ni 3000 så hitta helst en med bytt motor. Tycker båten är för mycke pengar för att få den gamla 40 dieseln. Visst, den är bra, men ändå gammal. Motorn är ju viktigast, annars är ju skick, utrustning å pris avgörande. Men jag håller klart med om att båtarna är mkt trevliga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle gå på en 3003, lite mordernare, snyggare och har en bättre inredning enligt mig. Min bror hade en 3003 och han var så jäkla nöjd med den båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller inte med föregående talare att 3003 är bättre. Planlösningen i sittbrunnen i 3000 är betydligt bättre och rymligare. Det är ganska trångt runt bordet i 3003 och bordsskivan får flyttas fram och tillbaka när man ska in och ut vid bordet. Även lite meck med dörren till akterruffen. Men trots detta hade jag valt en 3003 eftersom den har en starkare motor och ett mordernare utseende.

Lycka till med ditt köp. Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar, vi ska titta på en 3003a på en marina, dom hade en Scand 29 också som såg intressant ut.

/Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...