Gäst Niklas Postad 14 Januari , 2005 Är det någon som har information eller erfarenhet av Glastron 172 T ? Jag äger nämligen en sådan, men jag hittar inte den båten någonstans på nätet. Jag vill utbyta lite erfarenhet med någon som har en sådan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 14 Januari , 2005 Tjena Niklas! Kan tyvärr inte hjälpa dig, men har du provat på biblioteket? Där finns det säkert info om båten, alternativt att personalen kan luska fram något från något annat håll. Om du inte får fram rätt svar här menar jag.... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Postad 31 Januari , 2005 Glastron 172 T Jag tänkte köpa en ny motor till båten. Vet någon vad som är Max till detta skrov? Jag funderar på en 175 Hk V6 // Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 31 Januari , 2005 175 hk Hmm! :-/ låter lite mycket ,har du bråttom? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst daniel Postad 1 Februari , 2005 Manligt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Postad 2 Februari , 2005 Manligt är det rätta ordet. Det ska vara kul att åka båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 2 Februari , 2005 Helt enkelt: Det ska vara manligt att åka båt, annars får det vara. Även jag har en något ovanlig Glastron, jag mailade till Glastron i USA, och de sände över all dokumentation de hade om båten inom ett par veckor. Det kanske du skulle prova. Mvh Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per Postad 10 Februari , 2005 Niklas, som du brukar köra med din motor som du använder idag så bör du nog INTE byta motor... Du kör ju som en galning. Snacket om hoppstarter.... hummmm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 11 Februari , 2005 Hej Niklas. Har en Glastron v164 futura -70 med en OMC 120hk. Den motorstyrkan räcker mycket väl ca 45knop beroende på hur man ställer in drevet. Har själv byggt upp båten efter en brand så jag vet en hel del om Glastron. MVH Kurran.ps du kan gå med i marin guiden så kan du titta på min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glastron 0 Postad 12 Maj , 2005 Snart är motorn på plats. Jag återkommer med bilder. Ska bli riktigt spännande att se hur den går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glastron 0 Postad 5 September , 2005 Båten går hur fint som helst. Det var inga problem med en stor V6:a Lite invändiga förstärkningar av akterspegeln, det var allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 5 September , 2005 Hej, det där ser välldigt piggt ut.. vet du hur många knop den gör ? mvh henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser