Gå till innehåll
lördag 21 juni 2025
Gäst Nicke

Terhi båtar?

Rekommendera Poster

Gäst Nicke

Hej funderar på att köpa en terhi båt. Hade tänkt köpa en 4110 och undrar om det är nån som vet nått om denna båt? Kvalite? Hur de går i sjön mm Var görs de? Mvh Nicke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BerraS

Hej Har själv ägt en Terhi 415R en gång i tiden. Liten o snabb båt hadde en 40 Hk på min o den flög över vattnet! Ganska platt botten, så den va inte så bekväm i vågorna,mne vad kan man förventa sig av en såpass liten båt. Kvaliten på själva båten va kalas,dom använder en särskilt plast (ABS?) vid tillvärkningen så dom blir mycket stabila. Plastiga inredningen va inte av någon högre kvalite, sittsarna sprack effter ca 6 mnd. Japp. alltid något!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nicke

Funderar på en 6020 eller nordic eller va den nu heter. Med styrpulpet iallafall är ju lite större så det lutar åt den nu. Nån som har erfarenhet av den? MVh Nick

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gustav Juliusson

Hej, jag har hört att dom ska gå kasst i vattnet. Specielt Micro Fun som jag sj tycker är lynnig....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lindqvistarn

Tjaa, va kan man förvänt sig av tre meter båt? Terhis båtar är stryktåliga, säkra och relativt stabila men närmast omöjliga att reparera :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fredrik

tjena jag såg att du var nyfiken på en terhi. Jag har ju frågat lite om en bigfun här innan. Vet inte om du läste om det. Vi var ju lite inne på den båten som du tänkte köpa. Och jag tror det är en väldigt bra båt faktiskt. Jag tycker dom e mycke prisvärda också faktiskt. Jag köpte ju den här som e lite större då.big fun som den heter köpte jag för att den gick väldigt bra i sjön för att vara så liten 4,70. Väldigt stabil och kanonrolig att köra. Absolut inte rank heller. Så jag har putsat upp den nu o ska snart sjösätta....längtar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle

Hej. Farsan har haft en Terhi i ca 10 år. En vanlig standardeka. Den är kanon, stabil men lättrodd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Terhi är en finsk båt med dubbla skrov med en sandwich fyllning mellan skroven. Den är därför osänkbar och självlänsande obelastad. Går alldeles utmärkt att laga med med ett medel som heter Terhi Fix.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen vidare båt. Theri är byggda i ABS plast som är ömtåligt. Är också svåra att laga. Våran Micro Fun sprack i durken. Alldeles för klent byggda. Är inte samma styrka som vanligt glasfiber. Gamla modeller blev gula av ultraviolett ljus. Skulle aldrig köpa någon av deras modeller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...