Gå till innehåll
fredag 26 juni 2026
dilkis

V8, GM 6,2

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en båt med en motor, V8 diesel med beteckningen  GM 6,2. Någon som vet något om denna motor? Är det en marindiesel? Tacksam för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en bildiesel. Satt i många amerikanska pickups och vans på 80- talet och början på nittiotalet. Har en kompis som konverterade en sådan för några årsen.

Då effektuttaget inte är särskilt högt på en sådan motor så håller de normalt länge.

Är det turbo på motorn?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en kamrat som hade en pickup på 80-talet som hade en sådan motor. Han sa att 6,2:an var riktigt bra men man skulle passa sig för 5,8:an. Det är allt jag vet.

edit

Lite snabbt googlearbete, typ 20 sek. http://www.forgottendiesels.com/6.2_gm.html



Senast ändrad av excel319 | 20 april 2012 | 10:31

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det är ca 140 HK i den motorn, inget kraftpaket utan turbo helt enkelt.

Men det beror ju på typ av båt om den räcker till osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det en motor utan turbo så är det inget att vara rädd för.

Vad är det för båt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...