dilkis 0 Postad 20 April , 2012 Jag funderar på att köpa en båt med en motor, V8 diesel med beteckningen GM 6,2. Någon som vet något om denna motor? Är det en marindiesel? Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 20 April , 2012 Det är en bildiesel. Satt i många amerikanska pickups och vans på 80- talet och början på nittiotalet. Har en kompis som konverterade en sådan för några årsen. Då effektuttaget inte är särskilt högt på en sådan motor så håller de normalt länge. Är det turbo på motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dilkis 0 Postad 20 April , 2012 Det finns ingen turbo. Effekt utan turbo? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 629 Postad 20 April , 2012 Jag har en kamrat som hade en pickup på 80-talet som hade en sådan motor. Han sa att 6,2:an var riktigt bra men man skulle passa sig för 5,8:an. Det är allt jag vet. edit Lite snabbt googlearbete, typ 20 sek. http://www.forgottendiesels.com/6.2_gm.html Senast ändrad av excel319 | 20 april 2012 | 10:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tindritus 0 Postad 20 April , 2012 Har för mig att det är ca 140 HK i den motorn, inget kraftpaket utan turbo helt enkelt. Men det beror ju på typ av båt om den räcker till osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 20 April , 2012 Är det en motor utan turbo så är det inget att vara rädd för. Vad är det för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dilkis 0 Postad 20 April , 2012 Det är en sunseeker 24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser