Gäst Postad 18 April , 2012 Var idag och shoppade en flott micro till båten. Allt gick väl tills den skulle baxas upp för stegen för att monteras ombord. Då händer det! Ena sidan av kartongen går av och micron gör en saltomortal i den uppvärmda hallen och landar med ett brak 3 meter längre ner. Total loss. Samlade ihop det hela, åkte till återvinningsstationen och dumpade den fina micron. Åkte iväg till butiken och köpte en till; de bara stirrade. Jag förklarade vad som hade hänt och jag fick köpa en ny till deras inköpspris. Retfull situation men sånt är livet. Vad man kan lära av detta? Jo att butiken alltid har fler av samma vara (häpp) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 18 April , 2012 Vad kan man lära av detta? Jo, att gud straffar en del med en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 April , 2012 Fortfarande sådär lagom, glatt bitter på livet Senast ändrad av Seari | 19 april 2012 | 00:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 April , 2012 Du kunde väl ha hävdat att det var fel på kartongen..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 19 April , 2012 Inte bitter, bara realist om vad livet ger. Har ditt liv alltid varit sol och hjärtan? Din tid kommer nog oxå vad gäller motgångar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 19 April , 2012 Oj! I den uppvärmda hallen minsann! Inte kallhall. Lägg märke till detta gubbar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 April , 2012 Kallhall, ånej det är ju under ens värdighet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 April , 2012 Grabben; jag kan snacka om motgångar och diagnoser som kanske kunde få dig att tagga ner lite. Men till trots så förhåller jag mig glad och lycklig för jag vet att livet är en mycket kort resa. Inte ett skvatt religiös för hade Gud funnits så hade han garanterat skrattat ihjäl sig vid blotta åsynen av mänskligheten och dess tilltag. Vad var det Sven Holmberg sa; Hur blir man god, genom att ha det gott?. Motgångar betyder inte att livet förminskas. Min erfarenhet är precis tvärtom; genom motgångar och diverse diagnoser kommer man stärkt ut på andra sidan. Det som inte dödar, härdar. Jag kunde dött och sannolikheten var mycket stor men den som du tyckte straffade mig för att vår nyinköpta micro åkte i hallgolvet, ja han/hon/det/det valde att låta mig gå på the thin ice of life. Idag är jag helt över på den säkra sidan. Ja så säker som man kan vara. Inte det minsta bitter, inte det minsta rädd, inte det minsta orolig, inte det minsta otrygg och inte det minsta obekväm i livet. Skit i att vara realist; det hindrar dig bara att leva fullt ut. Oavsett hur vi väljer att leva våra liv så kommer alltid döden som en vän... Men innan dess, förhoppningsvis en underbar båtsommar. Senast ändrad av Seari | 19 april 2012 | 17:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 20 April , 2012 hahaha, ja ibland är det inte ens värt att streta emot och bli förbannad utan, jaja jag ger mig och köpa en ny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 April , 2012 Seari Har du haft micro i båt(-en) tidigare. Kommer du att köra bara när du har landström eller har du 230 Volt ombord på något sätt? Det skulle gå att sätta en liten micro under ena bänken i dinetten på min motorseglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 April , 2012 Nix, micro är nytt ombord. Micron skall användas vid landström eftersom jag inte är något fan av gasol och det där sista blir liksom räddningsplankan när elen fallit bort. Knepigt att hitta plats till den i pentryt men har nu kommit på en lösning (stulen från en annan Storebro 31-ägare). I förpiken finns en halvhög garderob och ställer man den ovanpå denna och tar upp hål i skottet ut mot pentryt så blir den perfekt placerad där. I förpiken blir det en lösning för att slippa titta på microns baksida. En underlig grej som inte fick sin lösning var/är att varenda micro har dörren vänsterhängd. Komiskt för arkitekten som ritade vår stenvilla gjorde samma grej med micron där; sitter in mot en vägg och vänsterhängd. Urdumt men samtidigt ett I-landsproblem som vi väljer att se som pentryhumor. Senast ändrad av Seari | 20 april 2012 | 19:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser