Gå till innehåll
onsdag 05 november 2025
gustafspappa

Köpa Nissan NS90 A utombordare?

Rekommendera Poster

Grabben har under en längre tid påtalat att det behövs fler hästar i  aktern på hans WeeDo GT. För närvarande sitter det 70 st Mercuryhästar från ca 1976. Den motorn går bra, men...

Nu har det hittats en motor med ytterligare 20 hästar, nämligen en Nissan NS 90 A! Gissar att motorn är från mitten av 1980-talet.

OK! Vad finns för erfarenheter av dessa motorer på Maringuiden? Berätta!!

//Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nissan finns ju inte längre men Tohatsudelar brukar passa över. Hurvida allt finns till denna modell är jag osäker på. Sedan är det väl som alltid, hur är motorn skött, komprov! måste på framförallt gamla 2 taktare som man inte vet hur dom skött oljeblandningen på. Gammal motor är det också så jag antar att prislappen inte överstiger 10.000:- Tja, det var vad jag kom på

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gissar att motorn är tillverkad slutet 80-talet början 90-talet. Nissan tillverkades bara en kort period och är som tidigare inlägg skriver en förklädd tohatsu. Tävlade med en Nissan ns 40C under början av 90-talet. det var den enda motorn som höll i den klassen jag tävlade i och måste väl betyda att det är bra kvalite på motorerna. Men som sagt tidigare motorn har några år på nacken och ett kompprov borde nog utföras innan affär.

Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...