Kentha 0 Postad 1 April , 2012 Jag undrar vilket ska man ha för att täta Motorbultar (fästen) under vatten linjen.Bak vid akterspegeln. SIKAFLEX eller SILICON Senast ändrad av Kentha | 01 april 2012 | 14:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 1 April , 2012 Första april är det helt OK med silicon. Vad är förresten silicon? Hittills har jag aldrig sett nån båtsilicontätning som klara täta under vatten. Sikaflex 291 är vad man brukar använda och är godkänt även under vatten. Silicon användes på båtar förr och många båtägare har svurit över läckande teakdäck. Håller inte i längden och ger en siliconoljehinna som går på djupet. Nästan omöjlig att få bort. Inget fäster på siliconfeta ytor. Inte ens silicontätning. Därav det erkänt dåliga ryktet för allt som har med silicon att göra. Funkar i stekpannor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kentha 0 Postad 1 April , 2012 Tack för svar forgus31 Anledningen till att jag frågade var att förre ägaren har använt silikon så jag vart lite fundersam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser