Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
mr_wilson

Fänder med tryck

Rekommendera Poster

Vet någon här vart man kan vända sig om man vill klä in en fänder (läs fänderskyddet) och få ett eget tryck på det?

 

Tänkte ha min dotters namn... =)

 

Passar även på att fråga vilken storlek av fänder jag behöver köpa och hur många som är rimligt att ha (typ 4?) för en Bayliner 285

 

(är inte intresserad av Biltemas prylar hur bra de än är FYI)

 

//Mille



Senast ändrad av mr_wilson | 29 mars 2012 | 17:31

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken utmärkt företagsidé! Det finns ju dom som står på båtmässorna och broderar namn på kepsar - de skulle säkert tjäna massor på att utöka till fenderskydd.

Just fendert är något jag köper på Biltema - har inte märkt att de är sämre än andra och de har bra pris. Köper också fenderskydd där, dom är bra men tappar färg ganska fort men då vänder man på dom bara. Man bör ha 6 fendrar minst och gärna lite större än man tror.

På bilden ser du en båt som har en kulfendert i fram också. Det är en mycket bra fendert att ha när man har så invängd för som din båt har. Försöker ta med filden på nästa inlägg. blir utkastad varje gång jag försöker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fenderskydd,  cool  jag använder byxbenen från jeans.

Tshirt går oxå bra.

post-571-1394236994,0673_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja en kula och 6 vanliga såklart så du kan ha en båtgranne mot din båt också

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På varje sida.

Som Cia skrev skall fendrarna va lite större än man tror.

Jag bruka säga att man skall ta en fender som man tycker är för stor - sen går man upp en storlek.

När jag läste rubriken kom jag att tänka på en av mina fendrar. När jag dessutom såg att du ville ha dotterns namn på fenderskyddet knep det till i Hjärtat.

Sista året jag hade en båt på land en hel vinter var 2006/07. Tillhör de båtägare som blir allt latare med åren wink. Vi har ju haft en blåsig vinter och jag har den sämsta platsen i hamnen ur vind och vädersynpunkt. Däremot ur seglingsynpunkt är det den bästa. Kan segla ut och in utan något som helt problem, oavsett vindriktning. yes

När jag var ute på årets första tur  och skulle ta upp fendrarna fick jag se att en av mina  fendrar spruckit i hela sin längd. Den hade pressats mellan ybomen och skrovsidan med ett oerhört TRYCK i de orkanvindar som rått vid något tillfälle.

post-945-1394236994,6526_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rena fendrar är utmärkt, men med dom där fenderskydden så blir det inte bra, det samlas damm och annan skit i dom så att det blir rena sandpappret av dom, obra!

Mvh.Perra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...