Gå till innehåll
fredag 03 oktober 2025
Gäst dennis

Minibuster

Rekommendera Poster

Gäst dennis

Hej Jag har blivit erbjuden en minibuster utan motor till ett väldigt bra pris och undrar lite saker... Jag har sökt här på forumet utan att hitta något svar. Vad väger en minibuster? Vad för motor rekommenderas? Vad kostar gummilisten runt båten och var får man tag på den? Jag har mest tänkt att ha den till lite fiske och små bad-utflykter men finns möjligheten till lite lek ex vattenskidor så vore ju det skoj oxo. Dela gärna med er av erfarenheter. /Dennis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Lite svar på dina frågor: http://www.busterboats.fi/se/280_oldmodels.html Gummilisten: ring nån Busteråterförsäljare så får du nog svar. Annars kan du nog köpa nån passande standard relingslist hos nån vanlig båttillbehörsaffär, men kolla i Watski, Byggplast&Båtprylar etc katalogerna först om du hittar nåt som kan passa så blir det enklare när du skall beställa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är den nitade modellen. Glöm den snabbt i så fall. Läcker som ett såll normalt. Nitade bårar är ett gissel. När man tätat en popnit, börjar nästa att läcka. Ett tips i fall du nästan får den gratis. Lägg på Sikaflex på vartenda popnit på under sidan. Har gjort så på min aluminiumbåt. Klarar sig bättre då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst dennis

Hej Tack för svaren. Båten är nitad , kan man inte svetsa istället? /Dennis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst dennis

Men alltså... HUR mycket läcker buster-båtarna egentligen? Är det inte lite överdrivet? Buster är väl inte direkt kända för sin dåliga kvalite? Kan man svetsa i aluminium så kan man väl täta båten? /D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom popnitade Buster båtarna är ökända för sitt läck. Är föresten alla popnitade båtar. Gå in på Fiske.nu och sök på Buster. En som kallas Jenk äger en sån. Vi brukar skämta om popnitarna. Det är därför nästan alla övergivit den metoden. Sea Nymph alubåtar har visst popnit fortfarande. Men det är ju engångsbåtar i Amerika. I sverige får man ju betala en del ändå. Fast dom används mest till biltakbåt för fiske.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glöm att svetsa. Värsta svetsproffsen har problem. Dom som lagar lägger på hela plattor over båtbotten. Kostar multum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, vet inte hur gammalt ditt inlägg är? är båten till salu? finns den i Sthlms-omr?

Janne Kullman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är alla Minibuster nitade. Är spekulant på en och dom bilder som jag sett på Minibuster så ser det ju inte ut som att dom är nitade. Vore tacksam om ngn, kunde upplysa mej så att jag inte kör 24 mil i onödan. Säljaren viste inte vilket, var inte särskilt kunnig och båten har mest legat på land...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...