AndreasAn 9 Postad 27 Februari , 2012 Köpte nya rutor i acryl och skall snart till att montera dem. Fick förslag på ett monteringskit för 2500 av honom jag köper rutorna av men jag kan inte riktigt förstå vad det är som kan kosta så mycket pengar.. Misstänker att kitet innehåller butylband, uv-beständig sika, primer och nån form av cleaner för rengöring av rutorna i samband med montering. Visst sikan kostar 250 kronor tuben men butylband verkar inte vara så hiskeligt dyrt. Vad kan det vara för speciell cleaner som kan vara värd så mycket pengar? Är det någon som har erfarenhet av montering av plexiglasrutor med butylband? /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltpeter 11 Postad 27 Februari , 2012 En kort kommentar ! Jag skall precis täta mina läckande förnsterrutor genom ett 1) byta ut gummilister eller 2) med ngn sika/ tätningsmedelvariant. en glasmästare lämnade offret på 3000 för hela jobbet inklusive material och arbetet. detta enligt modell 2) ovan. HAr inte bestämt mig hur jag gör ännu, skall kolla runt efter passande gummilister först eftersom det känns bra och beprövat ( de tidigare tätningarna höll ju i 30 år) MVH Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 27 Februari , 2012 Ok, antar att det priser inte inkluderade nya rutor då utan bara själva jobbet med tätning och material för tätning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltpeter 11 Postad 29 Februari , 2012 det är korrekt uppfattat TJO Peter Senast ändrad av saltpeter | 29 februari 2012 | 17:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser