Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Racergenius

Vart hittar man en stor batterilåda?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag skulle behöva en stor batterilåda som rymmer ca. 4 batterier. Jag har redan idag en bra låda i hårdplast med avluftning som kom med båten, men nu skulle jag vilja ha en till. Alla båtfirmor som jag har sett har bara småboxar för ett batteri.

Någon som har något tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jepp. När jag köpte batterier från     http://www.batteriexpressen.se/

Så såg jag att de hade stora lådor. Troligen för truckbatterier men de kan kanske passa?
Eller så vet de vart man ska vända sig, de är duktiga på batterier - tycker jag i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller så så gör du en enklel gjutplugg och sedan plastar och laminerar upp en skräddarsydd stadig och tät låda så får du de exakta mått du önskar. så slipper du alla dessa plastlådor med lock som inte vill sitta på och som alltid är några milimeter för små.

Om du gör det kan du även passa på att göra lådan tillräckligt hög (är ofta för låga) och ordna bra förankring av batterierna samt lagomt med plats för kablarna så att de går att parkera efter kanterna när batterierna skall ut eller in.

Då kan du även få batterierna orienterade åt rätt håll, vanligtvis klarar de lutning bättre i ena rikningen (vanligtvis tvärs batteriets längdriktning)



Senast ändrad av Hasse_O | 23 februari 2012 | 20:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte faktiskt några batterier hos batteriexpressen förra året så det var ett bra tips. Hittar jag inget vettigt får jag väl bygga själv, men jag hade hoppats på att slippa. Den lådan jag har idag är klockren för 4 batterier och batterierna står åt rätt håll och lådan har bra höjd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan inte använda den befintliga lådan som plugg för att tillverka en form? Då kan du plasta hur många lådor som helst! smiley Den kanske har för invecklad form dock...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En tanke som slår mig; varför inte kolla med nick alubatar här på MG. Han gör säkert en skräddarsydd låda åt Dig på en kafferast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...