Gå till innehåll
lördag 06 september 2025
jonke_66

Med risk för att bli utan själv..

Rekommendera Poster

Tycker att alla borde springa och handla en eller ett par såna här.

http://www.jula.se/lukt-mogelborttagare-500495

Har handlat på båtaffärer tidigare och där brukar den vara betydligt dyrare
Dom är riktigt bra..

Ett litet tips bara

/Jonas

ändrat lite då jag for med lite osanning med priset.. dålig koll

Senast ändrad av jonke_66 | 30 januari 2012 | 18:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset yes köpte de sista fyra i min närmsta butik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte bättre att försöka göra en analys varför det möglar och luktar dåligt i båten och åtgärda orsaken istället ??? eller har jag bara haft en sagolik tur som aldrig har haft problemet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ställer in en elektrisk luftavfuktare på höstkanten och har mögelfritt i min lilla kajuta. Men för att förebygga är det inte helt fel med tee tree oil resten av året. Torrbollar är inte så lämpliga i en lutande segelbåt direkt, även om jag har en i ett väggfäste inne på toan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte så mycket att analysera.. en båt luktar båt helt enkelt. Behöver inte vara något speciellt som luktar. Själv har jag extremt mycket teak som gör att det kan lukta något sött i båten och det blir man av med om man använder dessa.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, då förstår jag, har själv mycket Teak men tycker om den lukten. trodde nämligen att du ville bli av med mögelluktblush

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej inte jag men dom fungerar för detta med och andra odörer.

Men som sagt jag har galet mycket teak i min båt då samtliga lådor, garderober och allt är gjort i teak och då menar jag hela lådorna inte bara fronten.. så det kan bli lite skum lukt i lådorna efter en vinter. Fördelen med dom där är att dom inte luktar syntetiskt.

Hepp snart är det båtmässa

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog bort ett inplastat skott idag, som från och till hade haft kontakt med vatten i nederdelen. Detta öppnade upp främre delen av motorbäddenm som bestod av två kraftiga inplastade träreglar. Inte heller speciellt fräscha. Kan inte ta bort trät, men plasten runt är så kraftigt att trät inte har nån hållfastihetsmässig betydelse. Däremot är ju det en källa till båtlukt.

Dessvärre är det aldeles för långt till Jula. Nån av ägarna har visserligen ett fritidshus i ett grannsamhälle. men det hjälper ju inte. cool

Senast ändrad av toaen | 31 januari 2012 | 21:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...