Gäst Leif Postad 10 December , 2004 Jag har problem med att byta impellern på min motor. Jag har fått isär underdelen. Det visade sig då att impellern inte hade någon kil som låste fast impellern på drivaxeln. För att få ihop motorn igen måste man väl ta bort drivaxeln uppe vid motorn men den sitter fast trots att jag knackat på den: Sitter den fast i splines eller på något annat sätt? Hur ska jag få loss den i så fall? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 10 December , 2004 Stackare, ja den har rostat fast i vevaxeln. Ett rätt vanligt problem när man inte byter impeller i tid. Har en slaktad Johnson 8 hästare på grund av samma fadäs. Fick den motorn. Är vanligt på misskötta motorer. Blir att använda den till reservdelsmotor. Likadant med Mercury som inte hade rostfria driivaxlar föränn en bit på 90-talet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser