Dolphine 0 Postad 12 December , 2011 Har en 6 hk Johnnson utombordare som jag ska byta impeller på. Har inte en aning om vart den sitter bara. Någon här som vet hur man ska göra och vart jag ska skruva? Tack på förhand Dolphine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 72 Postad 12 December , 2011 Den sitter på samma ställe på utombordare, däremot hur du lossar växelhuset för att komma åt impellern skiljer sig åt mellan årsmodeller och vilken tillverkare det är. För att kunna skicka en sprängskiss behövs årsmodell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphine 0 Postad 12 December , 2011 Kan du fixa en såbn sprängskiss 1977 är den från Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphine 0 Postad 12 December , 2011 Är det skruvarna som sitter längst ned man ska riva eller är de högre upp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 72 Postad 12 December , 2011 yes, nr 16 i bifogad länk, impellern omsluts av ett pumphus som måste tas bort och dessförinnan hela växelhuset. Dock måste jag säga det att om motorn är såpass gammal som den är och har man inte bytt impeller på ett bra tag innan så har troligen drivaxeln till växelhuset rostat fast i vevaxeln. Det märker du om drivaxeln inte vill kunna dras ut. Då är det bättre att sätta tillbaka allt och inte byta impeller alls och köra tills motorn är finito. Detta föruttsatt att motorn i dagsläget fungerar och fortfarande kyler, om kylningen är kass är det värt ett försök. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0089448&path=BRP~A0000022~M0007761~M0007815~M0007816~C0089448&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphine 0 Postad 12 December , 2011 Enligt mitt antivirus innehåller länken en trojan. som är isolerad nu. Men tack för skissen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 72 Postad 12 December , 2011 märkligt, de va bara en webblänk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser