Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Joaikm

Byte av avgasrör på Yamaha F50A

Rekommendera Poster

Jag har en Yamaha F50A från 1996. Jag hade motorn in på verkstan och då såg de att avgasröret i riggen hade börjat rosta, vilket enligt dem inte var ovanligt på denna modell. Det var ingen panik att byta röret, men det bör såklart bytas innan det blir hål i det... Det är tydligen ett hyfsat tidskrävande jobb för verkstaden, ca 10 h, så jag funderar på att byta det själv under vintern istället. Är det någon som har bytt detta rör, eller motsvarande, som kan komma med några tips?

 

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, det är en del jobb med detta. Har inte gjort det på just en sån här men du måste alla gånger lyfta power-headet. Men med lite mekvana o en hel vinter så fixar du detta själv. Vad jag däremot kan bistå med är instruktioner. Skicka mej ett meddelande med din mejl så kommer det grejer.

Själv skulle jag demontera först och sen när jag visste vad jag behövde skulle jag beställa delarna från USA. Yamaha Scandinavias priser är helt uppe i det blå, speciellt på lite mer ovanliga delar. Kan rekommendera både www.boats.net och www.simyamaha.com att handla från.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har meckat en hel del med bil, men bara småfixat med båtmotorer. Men som sagt jag har ju hela vintern på mig :)

 

Jag skickar ett medelande. Tack så mycket!
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...