Hency 0 Postad 20 Augusti , 2011 Nu är det snart dags! Båtklubbarnas dag 2011 går av stapel Lördag den 27/8. Förra året var det 130 båtar som paraderade genom Stockholms vatten. I år hoppas vi på närmare 300 båtar. Mer än 10 båtklubbar håller öppet hus på sin klubbar. Bjuder på kaffe, band spelar, och mycket annat. Alla är välkomna att delta i paraden. Vi vill visa mångfalden bland båtklubbarna. Läs mer på http://Båtklubbarnasdag.se Bor du inte i Stockholm. Dra igång något liknande i din hemstad. Vi hjälper dig gärna med tips och ideer. Bakgrunden till föreningen Båtklubbarnas dag är hoten om att våra varv och brygg platser allt mer hotas av bygg och exploateringsplaner. När nya stadsdelar växer fram intill vatten glöms fritidsbåtarna bort och på betongkajerna står det förtöjning förbjuden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 24 Augusti , 2011 Signalställ på.. jag kommer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 24 Augusti , 2011 Kanoninitiativ! Men....Att gå genom Karlbergskanalen med segelbåt är väl knappast att rekommendera? ;-) Så hur gör jag då om jag vill delta? Edit. Hmmm, ser att denna parad krockar med den egna klubbens kräftskiva ute i skärgården... Vad synd! Senast ändrad av labbibia | 24 augusti 2011 | 23:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 24 Augusti , 2011 Ja det blir ju lite svårt :-) Jag får fälla min mast när jag går under bron vid pampas Men som sagt det blir nog mycket båtar så kul blir det. Förra året va det lite kallt o trist men nu verkar det som det blir fint väder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 25 Augusti , 2011 Det är inget krav att köra segelbåt i Karlbergskanalen för att vara med. :-) Det finns olika startpunkter, i Årstaviken, eller i Mälaren utanför Essingeleden. Poängen är att vi blir en så stor hög med båtar som möjligt inne i Riddarfjärden kl 16! Eftersom jag ligger i Årstaviken är det därifrån jag personligen startar. Vi ses på lördag! http://båtklubbarnasdag.se/batparaden/for-batagare/viktig-information/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 27 Augusti , 2011 Vart ju kanon dag!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser