Gäst Stefan Postad 16 November , 2004 Jag har två KAD-42 varav en gick varm när remspännaren kraschade i somras. Renoverat topp, spridare och bytt alla remmar och spännare, men vid provkörning verkar det som om turbon inte går in. Ingen ork i högre varvtal. kompressorn går in vid uppvarvning men inte vid nedvarvning, vilket sker på den andra motorn. Kan någon ha en teori vad som är fel? Ser inga läckage. Vad kan mer hända när motorn går varm? Fråga 2: Är detta vanligt med remhaveri och att det beror på remspännaren? Hur länga byteintervall? (spännrullen kostar ju skjortan) Fråga 3 är varför varningssystemet inte larmade. Upptäckte att nålen stod för högt och stängde av men då var motorn redan kokhet. Fråga 4: är det bra idé att installera ett avgastemperaturlarm för att snabbare få larm vid överhettning? Tacksam för råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 17 November , 2004 Hej hej. Anledningen till att kompressorn inte går in vid nervarvning beror troligen på ett elfel. sladdarna från kompressorn går in i en liten fyrkantig plastbit... den kan vara trasig.. prova att skifta från den andra motorn och se om det hjälper.. 2.det finns 2 olika typer av remspännare. jag antar att du har den gamla modellen med en rulle med en skruv igenom. dom är ju rätt känsliga för fukt och rembös som kan orsaka lagerras. Multi-V remmarna slits fort om man kör mycket med kompressorn i gång. så försök att undvika det i den mån det går. 3. När larmet går igång så är motorn redan för varm.. så det är ju ingen bra pryl precis.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stepfan 0 Postad 19 November , 2004 Tack för bra och konkret svar. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser