lundstroem 0 Postad 7 Augusti , 2011 Jag har en Mercury 25 hp 1999, som jag har bytt startrelä på. Passade samtidigt på att ta i sär startmotorn för att göra ren kollektorn. När jag sedan skall starta så går startmotorn åt fel håll så det lilla kugghjulet på startmotorn hoppar inte upp och tar tag i det stora. När jag testar med att koppla - till polen på starmotorn och jordar polen så går den åt rärr håll.Startmotorn är ett år. På startmotorn finns det ju bara en pol att koppla strömmen till, -ligger ju direkt i gods. Tacksam om någon kan hjälpa mej med detta problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 500 Postad 7 Augusti , 2011 Ända skälet jag kan se är att du har satt ihop motorn fel. Om nu rotorn inte går att koppla fel, kan det vara att du polväxlad fältlindningen/arna i statorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lundstroem 0 Postad 7 Augusti , 2011 Tack för ditt svar. Jag har endast borstat ren kollektorn för att kolen skall få bra kontakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svedero39 0 Postad 9 Augusti , 2011 Jag misstänker att du vänt gaveln på startmotorn fel 180 grader vilket skapar det fenomen du har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser