Terrafobica 68 Postad 25 Juli , 2011 Nu kör jag en bilfråga på båtforumet. Husbilen är ny, har endast gått dryga 50 mil. I går när jag synade den närmare så upptäckte jag små små bucklor i kylarelementet, alltså helt enkelt stenskott. Det där verkar ju inte så lovande så jag började fundera ut hur man forsättningsvis kan skydda kylaren från fler bucklor. Fiat som tillverkar själva grundbilen var helt oförstående, så där har jag inget att hämta. Någon som vet var man kan göra? Ett finmaskigt metallnät kanske, men var hittar jag ett sådant? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 25 Juli , 2011 Bauhaus har i storlek 50 x 100 cm i olika strukturer. Biltema har oxå http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Grillnat/ Senast ändrad av pseudonym | 25 juli 2011 | 19:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 26 Juli , 2011 Tack för svaret! Det där från biltema ser lite för glest ut, är väl mest avsett som dekor antar jag, men Bauhaus ska besökas i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 26 Juli , 2011 Tänk på att nätet bara behöver stoppa stenar som är tillräckligt stora för att skada kylaren, och även om en kanske 4mm stor sten kan ta sig genom nätet så är sannolikheten att den ska gå rakt in genom öppningen utan att ta emot nätet (och därmed tappa det mesta av farten) mycket liten. Om det är t.ex. 4mm stort hål och stenen är 3,9mm lär det ändå vara en chans på kanske 100 att stenen ska gå rakt igenom, större sannolikhet för mindre stenar naturligtvis men dom är också mindre farliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser