Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Ribb

Micore 570cc värt att köpa?

Rekommendera Poster

Var inne på en marina och såg denna båt och blev riktigt sugen. Det är en riktigt snygg båt, dom har satsat på designen. Men hur är den i sjön? Är det någon som kört denna? Det har tydligen sålts en del båtar av denna modellen, trots att den är ny för iår. Så snälla, om det är någon som kört denna båt så berätta hur den är att köra.

Mvh Ribb

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för länken StayPuft. =)

Intressant läsning, verkar vara en bra båt. Hoppas det kommer fler tester. Är det någon där ute som kört 570cc med 90hk motor?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är montör på Micore Plast AB och har haft turen och nöjet att få provköra samtilga båtmodeller som vi bygger. Och kan med verkligen rekomendera 570cc med 90hk Honda då jag personligen tycker 570 är den snyggaste och mest prisvärda av våra båtar. Otroligt mycket båt för pengarna, går hur stabilt och bra som helst i vattnet, Marchar runt 35-38knop med en 90hk på och har en kaxig design! Hoppas de kan ge dig lite mer information.

 

Mvh Emil Falk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg att de testat denna i ett båtreportage i Vi Båtägare och den fick bra kritik och hade just en 90hk Honda. Man hade vad jag minns även provat en modell mindre också med något mindre motor.

Dock kan jag tycka att de här reportagen där man testkör båtar blir lite halvdana när man bara har testföraren i båten och det finns ingen utrustningen eller liknande whatsoever. En sådan båt kan ju bli helt annorlunda med 4 pers i båten plus packning som kanske är ett mer normalt driftsfall för många.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft en 570 cc sen april 2011. Har inte så stor tidigare båtvana men är mycket nöjd med denna. Sitter Hondas 90 på vilket jag nog tycker att båten behöver. Går lite blött vid tufft väder. Men å andra sidan kan man ju inte begära för mycket av storleken. Bra kompromiss och bra bränsleknomi med 90 hk. En kanonbåt enligt mitt tycke.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja många tillverkar styrpulpetbåtar som främst ska se snygga ut och då gör man låga fribord. Detta resulterar dock ofta i att man blir blöt under färd så kolla detta när du jämför de olika båtarna. Annars blir frugan inte glad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...