gladius 26 Postad 3 Juli , 2011 Hej! När jag monterade mitt roder inför sjösättningen (ja jag är väldigt sent ute) så upptäckte jag till min förskräckelse att rodret var skevt. Skevt var det inte i höstas så någonting har hänt under vintern/våren/sommaren. Nu har jag stoppat det i vattentunnan i hopp om att det ska räta ut sig när det blir fuktigt eller vått. Är det någon som har tips och råd till en just nu tips och rådlös seglare som inte vill snedsegla i sommar. (Rodret är av trä och lackat. Det finns två sprickor i det, syns knappt men finns där) mvh Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mizzarrogh 0 Postad 3 Juli , 2011 Kan *kanske* gå med värme om man är väldigt försiktig och sedan lägger det i press mellan två punkter (så det ligger fixerat och belastar över bucklan så det böjs ut, dock kan detta ta hiskelig tid att få bra), men vi bör nog invänta fler svar innan du provar det... (Edit: Korrigerat Stavfel) Edit: Dock vet jag ej hur limmet mår av värme. Senast ändrad av Mizzarrogh | 03 juli 2011 | 19:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser