Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gäst Anders

Bayliner 2355

Rekommendera Poster

Gäst Anders

Hej, den här båten verkar intressant, någon som har erfarenhet av en Bayliner 2355?http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=28727&kid=&tid=

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en likadan fast 95:a och är mycket nöjd med den. Även om ditt objekt ser fräsch och fin ut verkar priset vara lite högt... ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Hej iBoat! Kul och höra att du trivs med din 2355:a, måste vara en kanonbåt för 4 personer? Bara trailern måste vara värd mycket pengar? Säljaren har sagt att priset går att diskutera...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Av egna och släktingars erfarenheter vet jag att Bayliner är en toppenbåt, det var bara modellen jag var intresserad av. Jag drar slutsatsen att du aldrig har ägt en Bayliner?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, den är perfekt för 4 personer. Din har fällbart ryggstöd på L-soffan plus rättvänd extrasoffa i aktern. Det saknar jag på min när man är fler än fyra. Jag gav 217.000 för min, inkl trailer. Av bilderna att döma ser din mycket fin ut. Att den dessutom är 2 år nyare än min och har en V8:a (jag har en V6:a) gör kanske att priset är ganska rätt ändå... Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Pelle

Är ägare till en likadan och kan bara sammanfatta läget så här. Mycket båt för pengarna? Jämför vad du får om du köper en svensk båt för samma pengar. Motorn är en av de vanligaste inombordare även VP bygger sina motorer på samma block cheva. Sist men inte minst båten är inte sämre än en båt som är byggd i Europa utan den CE-hysterin är lika som när vi svenskar började importera bilar från Tyskland, dessa bilar var bara vrak de också. Om du inte kan så mycket om båtar själv, ta med dig någon som du litar på när du åker och besiktigar båten, är båten lika i verkligheten som det står i annonsen, erbjud 295 000kr ( om han nappar så har du köpt en kanonbåt till ett bra pris ). Om du väntar till våren så är priset c:a 325 000kr skulle jag tro.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Hallå! Fick till slut tag i en 1997 Bayliner 2355:a som är i väldigt bra skick, fick punga upp med 335000:- (företagspris, inte vinterpris) fick då garanti tills den är provkörd och testad. Nu är det bara att vänta på våren....... Hoppas vi syns alla Baylinerägare!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Denna båten tror jag är producerat efter att Brunswick tog över Baylinerfabriken. Maila till Bayliner skrovnumret så får du veta om den är av tiden efter de nya ägarna kom in. Som månge ej vet äger Brunswick Sea Ray, Mercruiser, Sealine, Bayliner med flera. Kolla www.brunswick.com eller www.bayliner.com. Jag har själv en 2655 2002a och är mycket nöjd. Dag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I december 1986 köpte Brunswick upp Bayliner av U.S. Marine och Sea Ray av (Ray Industries) Mvh PJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...