Gå till innehåll
tisdag 07 maj 2024
Blasung

HJÄLP Toalett problem

Rekommendera Poster

När jag skulle pumpa in vatten i toaletten efter sjösättning så gick det inte det var mer eller mindre stumt i pumphantaget men när jag vrider om för att pumpa tortt så går det men inte när jag ska pumpa in vatten det går bara att dra upp hanteget men sen när jag ska trycka ner hantaget så är det stumt fjädrar lite grann vad är det som är problem??????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förmodligen har du glömt att öppna kranen i bordsgenomföringen? Eller så har membranet i pumpen fastnat. Det första är nog troligast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men kranen är öppen och jag har blåsit i slangen ifall det har blivit stopp men det har det inte blivit för det bubblar så fint i vattnet . Jag har även plockat bort locket där gummimebranen sitter och dom verkar vara ok också.

Hur går man till väga nu??????man kan ju inte köpa en ny toa den bytte jag förra året.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du har tank,kolla så inte luftningen på den år igensatt, det var min och toa,n betedde sig konstigt!

 

Pethelaugh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att se om du har problem med avluftningen som antytts ovan, kan du öppna tömningsventilen och se om det förändrar något. Om inte så hade jag kopplat loss slangen till septiktanken (i toaänden) för att se var felet ligger. Går det då att pumpa ut vatten är felet antagligen stopp i slangen till septiktanken. (Se upp för ev. spillvatten från båda håll... )

Använd inte våld på pumphandtaget. Det gjorde jag och fick byta packningar. Helt onödigt om det är stopp i slangen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack alla som har försökt att hjälpa mig men problemet är löst jag plockade isär och ihop själva huset där mebranet sitter och sen funkade det igen äntligen kan man gå och skitalaugh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...