Dominique 0 Postad 18 April , 2011 Hej. Jag har en Albin Nova och har precis upptäckt att stödbocken som propelleraxeln går igenom sitter lite löst. Är det någon som har koll på hur den är monterad och hur man kan åtgärda problemet? Jag kan inte se några bultar som sticker upp inne i båten. Tacksam för snabbt svar med tanke på sjösättning inom kort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 6 Postad 18 April , 2011 Den är fastplastad inne skrovet och att den så småningom börjar röra på sig är inte ovanligt. Det är liksom en konsekvens av att förbindningen plast mot metall inte kan fungera i längden. Skall du göra om inplastningen ordentligt hinner du knappast före sjösättning. Mitt förslag är, täta sprickan utifrån mellan brons och plast med sikaflex och borra ett flertal små hål innifrån båten runt inplastningen och injicera epoxy i dessa hål. Dett bör stabilisera stödlagerbocken över sommaren så kan du göra (eller kanske låta) det ordentligt nästa år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominique 0 Postad 26 April , 2011 Tack för tipset, det låter vettigt. Jag har borrat ett hål inifrån med är osäker på om jag har borrat tillräckligt djupt för att det ska vara OK. Vet någon om stödbocken har vingar på insidan som går åt varsitt håll eller om den bara sticker rakt upp? En annan fråga; kommer den injicerade epoxin få fäste om det är fuktigt på insidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser