pericson 0 Postad 12 Oktober , 2004 Jag har precis köpt en Omega 36 och jag undrar om någon kan ha tips om bra försäkring. Jag bor i S-holm. http://www.maringuiden.se/u/pericson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Karl-Oskar Postad 14 Oktober , 2004 Svenska sjö tillhör de billigaste och har även skydd för riggen (likvärdig rigg istället för åldersavdrag) Oavsett vilken försäkring du väljer så skall du lägga märke till lösöret, det ligger standard på 3000kr! (med en självrisk på mellan 1500-5000 blir det inte mycket över...) Hemförsäkring räknar inte heller båten som låst förvaringsutrymme Inbrott i båtar är mycket vanligt, men anmäls sällan till bolagen, då de inte ersätter! Jag räknade lätt ut att jag i min lilla båt har lösöre för över 30 000 (räknat i nypris). De flesta försäkringsbolag tillåter dig att skriva upp lösöret mot en avgift - och det är totalkostnaden du bör titta på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 14 Oktober , 2004 Svenska sjö är nog bra, men det bästa tipset jag kan komma med är att ringa runt och kolla med alla olika bolag, det tar en liten stund men det kan det vara värt, kolla även deras villkor som brukar ligga på nätet. Kan skilja mycket vad gäller villkoren mellan bolagen. Finns nog ingen genväg dessvärre. Lycka till och meddela gärna sedan vad det blev och varför, så kan du hjälpa någon senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bölja Postad 14 Oktober , 2004 Ålandia är bra, och har inte anmälningsplikt till Bosse Ringholm heller, då dom omfattas av Finsk lagstiftning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Filip Postad 5 November , 2004 Tipsar dig om svenskasjö www.svenskasjo.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser