Gå till innehåll
lördag 18 juli 2026
Alexandra123

jag ber om hjälp!

Rekommendera Poster

hej!

jag skriver i detta forum, för att en bekannt tippsade mig om det pga att jag behöver goda rad och hjälp av er.

situationen är denna: min pappa gick bort strax innan julafton och sedan dess har det varit väldigt svart. jag har fösökt ta hand om min mamma, se till att boupptäckningen sätts igang, men tyvär rullar det bara fram mer och mer problem.

ett av de stora tunga svarigheterna är min pappas bat.

den är svenskregistrerad och star just nu vid athen pa land. det är en riktigt härlig motorseglare, stal, 16m lang, 4m bred och 2m djup.... men jag har absolut varken rad eller möjligheter att ta hand om den pa ngt sätt.

jag maste se till att sälja den sa fort som möjligt, har till och med jobbat ihop en egen hemsida för baten www.acon.cc, men nu är min fraga: hur ska jag bäst ga til väga för att hitta en köpare?

snälla, jag behöver era tipps sa fort som möjligt och jag säger redan nu ett stort TACK pa förhand! 

post-10017735-1394236631,8045_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg att det finns/fanns en annons på Annonsbörsen där det finnes en motorseglare Alexandra som verkar vara denna båten och den säljs pga sjukdom så jag gissar på att denna tjejen med sin mamma faktiskt behöver hjälp med detta och står villrådiga nu när pappan är borta. Referensen till den annonsen verkar ha varit pappan så man förstår om hon och mamman inte riktigt vet hur de ska hantera en försäljning av en båt som ligger upplagd i grekland.

Jag hoppas att de får hjälp av någon vänlig som hjälper dem och inte lurar dem. Kan förstå att det är tungt att hålla på med sådant här när en nära anhörig gått bort.

Senast ändrad av segelskorv | 28 februari 2011 | 23:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle använda en mäklarfirma som tar hand om allt pappersjobb och visningar åt er. De tar en slant för besväret men det kan det vara värt.

Jag har använt http://www.riddarfjardensmarina.se/ när jag bytte båt senast, både för köp och sälj. De känns seriösa.

Att sälja nu omedelbart... kan blir svårt. Såna här båtar har ganska lång försäljningscykel om man inte ska ge bort den för 20% av priset....

Edit: Ah, den står i Athen, Grekland.  Jag skulle nog fortfarande ringa Riddarfjärden o fråga om de kan hjälpa till.

Senast ändrad av Anders_St | 01 mars 2011 | 07:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni behöver hjälp av en lokal båtmäklare. Gå in på : se.yachtworld.com

Under fliken tjänster har du hitta en båtmäklare sen är det bara att välja Athen och du får upp ett 40 tal mäklare kolla igenom dessa o välj ut några som du mailar en frörfrågan till.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...