Teddeh 0 Postad 27 September , 2004 I min Sea Ray 230 Sundancer 1995 sitter det ett fabriksmonterat lod, inte grafiskt utan ett som bara visar djupet digtalt i siffror. Problemet är att det, eftersom lodet är amerikanskt, endast visar djupet i feet. Har hört talas om att man kan ställa om den så den visar i meter i stället. Finns det någon high-tech som vet hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst magnus Postad 27 September , 2004 Jag kan nog inte svara på frågan hur som helst. Men ange gärna fabrikat o modell på ekolodet som sitter där så kanske någon vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 27 September , 2004 Kan tyvärr inte se det. Sitter som sagt fabriksmonterat. Det är bara ett runt instrument med ett rektangulärt digitalt fönster. Inga knappar what so ever! Skulle tro att man måste koppla om något på baksidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
molpejonas 0 Postad 28 September , 2004 det går nog men man borde nog veta modell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 4 Oktober , 2004 Eftersom det är amerikansk tillverkning på det, får man anta i alla fall eller åtmionstone gjort för den am. marknaden, är det inte säkert att det går. Är båten direktimporterad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 4 Oktober , 2004 Stefan, den e nog indirekdirektimporterad Skämt åtsido, finns det inte någon omkopplare på baksidan så går det nog inte att få den att läsa på Svenska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 5 Oktober , 2004 Jag har inte tagit loss lodet och tittat på baksidan än, men det får jag naturligtvis ta och göra. Trodde, eftersom USA-import diskuterats livligt här, att det fanns någon eller några som redan löst problemet då denna typ av fabriksmonterade lod är mycket vanliga i t ex Sea Ray. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser