Gå till innehåll
måndag 06 maj 2024
JPL70

Tollare 26fot (hjälp)

Rekommendera Poster

Hej!

Har en Tollare på gång och till ett (som jag tror) ett mkt bra pris.

Se länk: http://www.blocket.se/goteborg/Tollare__ny_motor_2008_ev_byte_styrp__el_Ht_28745690.htm?ca=15&w=3

Om ni läser annonsen så ser ni att det är 2år gammal motor och mkt annat nytt.
Säljaren skall ner till Spanien och köpa en Princess 55a och vill bara bli av med denna.

Jag själv har stora problem med ryggen och vet inte om jag klarar av båtlivet och vill därför vara säker på att göra en bra affär så man får tillbaka pengarna om den måste säljas.

Önskar snabba svar, måste ge besked ikväll.

Får den för 80.000:-

Hur mkt kan den vara värd på våren tro?

Tacksam för svar: Jonas 



Senast ändrad av JPL70 | 28 september 2010 | 11:44

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska spekulera o göra en bra affär så är det inte rätt objekt att satsa på. Relativt stor risk att den får ligga länge ute på annons innan du hittar rätt köpare. Annars så är det en trevlig bobåt med bra utrymmen, går fint i sjön och den här ser ju fin ut. Merparten av båtarna såldes som halvfabrikat så de som säljs är väldigt olika i utrustning och kvalitetsmässigt innuti. Alltid bra med ny motor men den här har tyvärr en gammal drivlina.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare fullständigt! Jättetrevlig båt, hade en i 14 år, men uddabåt = svårsålt. Dessutom är det helt fel båt att klättra runt i om man har ryggproblem. Vet man att man kommer använda den många år är det sjukt mycket båt för pengarna, men tror man att man kommer sälja inom några år hade jag valt något annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för era råd.

Har idag meddelat säljaren att jag avstår från köpet.

Tanken va mest som en investering eftersom jag tyckte priset verkade så bra. Men som ni säger, det är ju en ovanlig båt och kanske då även svårsålt.

Mvh: Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...