Gäst peter Postad 22 September , 2004 hej undrar vad som är bäst att måla ett nytt drev med ps bor på västkusten om det spelar någon roll Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 22 September , 2004 Tjena, jag använde internationals sprayfärg (med anti snäck medel i) denna sommaren, fungerade toppen för mig (båten låg i totalt 3 månader ungefär), hade inte någon snäcka alls. I och för sig körde jag rätt ofta med båten så några snäckor hann aldrig sätta sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 22 September , 2004 Tjena, jag använde internationals sprayfärg (med anti snäck medel i) denna sommaren, fungerade toppen för mig (båten låg i totalt 3 månader ungefär), hade inte någon snäcka alls. I och för sig körde jag rätt ofta med båten så några snäckor hann aldrig sätta sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst daniel Postad 22 September , 2004 opps stammar lite... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst peter Postad 22 September , 2004 TTTTack skall du ha Daniel vet du vad den heter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 23 September , 2004 Hallå igen! Jo, färgen heter Trilux prop och drev. Finns både som grundfärg och bottenfärg. Gå in på yachtpaint.com Kolla deras produktblad och på fliken bottenfärger. Färgen kostar runt 200:-/ burk i handeln och är grå. Det står att den skall räcka till ett normalstort drev. Jag fick spraya 2 flaskor och fick då två lager på drev samt sköld. (Har 270 drev). Som du ser på hemsidan har de en färg som heter veridian (som finns i vit färg), den skall vara bökigare att få på men skall hålla i 2-3 år istället (har jag för mig). Kostar runt 800 spänn, men blir nog ändå billigare om den nu håller vad den lovar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 23 September , 2004 Lyckades utan att stamma, äntligen =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dahlbo 0 Postad 23 September , 2004 Jag har använt den färgen och det fungerade bra men var noga med att drever är rent innan målning använd T-sprit efter slipning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jarle b Postad 30 Januari , 2005 jeg slipte drevet mitt helt fritt for gammel maling og renset skikkelig med lakknafta og sprayet med zinkgrunning så grå lakk for drev men det holder ikke mere en (nesten) sesongen før det gror og malingen begynner og bli slitt/gnagd bort finnes det noe antigro som virker for drev????????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser