Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Danpaulsson

Verktygs fundering

Rekommendera Poster

Hej jag försöker få tag på sprut greger för glasfiber. plus glasfiber remsor på rulle. Är det någon som vet vart man kanske kan fåt tag på såna greger har lust att byga min egen båt från grunden. eller kanske det ska kallas prototyp för vidare till värkning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg priser på renoverad sprututrustning från Aplicator (tror jag) för ett par år sedan, polyesterpump som blandar härdare automatiskt och cutter som hugger sprutroving och sprutar den ihop med polyester i gjutformen. Dom billigare grejerna låg i området 80-100 000kr. Förvånad

Vill du ha smala remsor av huggen matta så köper du en vanlig rulle och skär ner till önskad bredd.



Senast ändrad av Flummo | 11 september 2010 | 16:37

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En lite reflektion bara.

Vet du inte var du kan få tag på sprututrustning för plastbåtstillverkning har du nog inte jobbat med det tidigare!?

Kan du inte spruta så blir det mycket bättre kvallite på bygget om du handupplägger. Skall man dessutom i första läget bara tillverka en plugg i form av en båt, som om den blir ok man gör en form på, så håller man nere kostnaderna regält genom att handupplägga. Handverktyg för detta kostar ju en spottstyver.

Trots att jag både plastar mycket med handuppläggning och tar många kort efter hand som arbetet fortskrider har nästan inte nåt verktyg för plastjobb fastnat på nåt kort. Bara handtaget på det viktigaste verktyget, antingen man sprutar eller handupplägger, den refflade rullen - fastnade på en bild

 

tommy

 

post-945-1394236500,9875_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har plastat endel trasiga ekor ochg liknande med hand greger.. viste inte att sprutorna och sånt var så dyrt hade bar funderingar på sakeran.. lyckades inte hitta något på google.. Jag vet hur man gör plugar och liknande.. det är inte så svårt. Jag har gjort några pulkor i plugar..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag försöker få tag på sprut greger...

Jag känner Greger mycket väl...
Han är som en bror för mig.
OBS han stavar med stor bokstav.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...