Gå till innehåll
onsdag 22 maj 2024
Gäst Håkan

Transas Navigator till lapptopp

Rekommendera Poster

Gäst Håkan

Är det någon som har seglat till medelhavet på utsidan och inte kanalerna och använt Transas Navigator digitala sjökort till lapptopp. Jag är mycket intresserad av att köpa CD-room skivan och licensen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Claes Nordfeldt

Hej, Jaghar seglat till Spanska nord-västkusten, La Coruna, via utsidan med vanliga papperskort. Alltför mycket att blädra i. Tacksam för att höra hur du löser detta. Mvh, Claes Nordfeldt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kapten Flundra

Fast å andra sidan är det ju bara att ladda ner Tsunamis 99 med världens alla sjökort på Internet.

 

Rätt eller fel... tja... upp till var och en antar jag ;) man sparar 120 000 pix som är betydligt roligare att ha på seglatsen

post-0-1394234344,6056_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...lustigt att det är just WF7 som omfattas av inlägget ovan =)... Jag tror att det kommer att fungera utmärkt att segla med hjälp av sateliter och digitala sjökort. Förhandla med Transas gen. agenten så kan de säkert erbjuda dig en skräddarsyd lösning... Passa på under under båtmässan. Problemet med bärbara datorer är att skärmen inte syns på dagarna, luften innehåller mycket salt och det kan väl knappast vara gynsamt för elektroniken. Det är väl patetiskt att skriva att du ändå skall ha med dig riktiga sjökort, dvs papperskopior ifa...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utanför mig är det en parkering full av bilar! Det är bara gå dit och ta, GRATIS!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kebnekaise är en lapptopp, en topp i Lappland. En laptop däremot är en dator man har i sitt knä (alltså ovanpå låren, inte i knävecket). CD-room är ett rum där man t.ex. kan lyssna på CD-skivor. CD-rom däremot är ett read only memory, alltså ett media att lagra digital information. :shock:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är absolut sant att det går att ladda ner det. Ganska lätt att hitta t.o.m...... Men ni vet kanske att det är absolut ILLEGALT att göra det. Om vilken tull som helst vill se vad har du i laptopen, så åker man dit..... Och man för f... ska inte tipsa här var kan man hitta det :-/ Så skippa det. Fischer. :-/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Captain Morgan

...Ganska lätt att hitta t.o.m... Påstående utan belägg...... Att det kan vara illegalt, att kopiera, är nog sannt !! Vad tull beträffar, här i den FRIA världen, har tullen inte rätt att utforska din dator. Det är samma sak, som att få läsa, ens privatbrev. Så är det i DIKTATURLÄNDER, och så var det förr i Östblocksländerna. Men nu är dom ochså fria. Vet inte hur det är hos er.HI

post-0-1394234345,0769_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

and30ers, du är härmed nominerad och kanske närmast självutnämnd till att vara språkpolis här på forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Världomseglare

Ja, det här börjar bli barnsligheter. HÅLL ER TILL ÄMNET ! Om vi pratar om ämnet NAVIGATION PROGRAN FÖR DATOR så skall mann diskutera SAKLIGT, och inte spåra ur. VET INTE HUR DET ÄR I DAGENS SVERIGE. JAG BÖRJAR UNDRA ???

post-0-1394234345,5279_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att Transas finns att ladda ner på div. sidor betyder inte att det är lagligt! Svar på frågan om det är bara att ladda ner: Jag drar en paralell och jämför internet med en parkering och tsunamis med bilar. Dvs bara för att bilarna står där betyder inte det att det är fritt fram och plocka, det kallas stöld och detta begreppet existerar tyvärr inte när vi (majoriteten) hittar saker o ting på nätet. Det där med att det är fritt fram o plocka bilar på en parkering är mer eller mindre sarkasm... Tog du illa upp, ber jag om ursäkt!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel

Utanför är en hel parkering med bilar, bara att ta hur många kort och kopior du vill på dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men de blir väl lite svårt att köra med en bil du bara har på bild va? :o Nej till piratkopiering. Det marknaden behöver är att vi fritidsbåtsägare visar att det finns en stor efterfrågan av billiga digitala lösningar. Markanden är ju enorm och möjligheterna näst intill obegränsade... Tjata på producenter och leverantörer och vänta nått år till så... Tills dess klarar jag mig bra med papperskort ock GPS. Tack för mig. /Klinga

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...