Knarr_variant 0 Postad 13 Augusti , 2010 Hej Jag renoverade förgasaren på min Vire 7 i vintras, motorn har fungerat klanderfritt hela sommaren men nu så vill den stanna när jag ger full gas. Kan någon ge mig tips? Kan det vara högfartsmunstycket som måste bytas? ej bytt av mig!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 13 Augusti , 2010 Kan ju vara smuts i det munstycket. Har råkat ut för att avlagringar släpper från bränsleslangarna, vilket täppte igen munstycken i omgångar, tills jag bytte alla slangar efter filtret. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 260 Postad 13 Augusti , 2010 Viren har väl inget högfartsmunstycke? Bara tomgångsmunstycke och det vanliga munstycket har jag för mig. Och i renoveringssatsen fick man med alla packningar och munstycken som skulle bytas i förgasaren. Prova med att grundinställa förgasaren och sedan justera den när motorn är varm, jag fick göra det minst en gång per säsong eftersom grejorna antingen rörde på sig eller satte sig eller något sådant. Annars; Har du gjort rent avgaskröken? Får motorn tillräckligt med soppa - igensatta filter etc? Eller, slå en signal och prata med farbröderna på KA Marin, de har hjälpt mig många gånger med tips. Passa på att köpa impeller, olja till backslaget och en omgång frostpluggar/offeranoder om du inte har, detta är måsten att ha i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjsk 1 Postad 15 Augusti , 2010 Kolla att avgasslangen inte har blockerats delvis. Jag hade precis det här symptomet för många år sedan. Då var det avgasslangen som fallit ihop och inte släppte igenom den ökade gasmängden vid pådrag. Den gick som en klocka på tomgång. Inre gummilagret hade släppt från korden på ett kort stycke där avgaserna inte kylts tillräckligt och lämnat ett knappt centimeterstort hål för avgaser och kylvatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser