Dreamspace 0 Postad 11 Juli , 2010 Fick så bra svar nyss så jag tar en fråga till.. Fortfarande AQ130 och 250 drev. När jag ska upp och köra fullgas med båten så känns det som att propellern missar, alltså tappar greppet i vattnet ibland. Motorn varvar strax över 4000 vid fullgas och det hörs tydligt när propellern slirar. Finns ett par märken i propellern sedan föregående ägare, kan den blivit skev eller liknande? Återigen tacksam för tips. /Nicke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Juli , 2010 Ta av propellern o gör ett körnslag i propellern o navet på baksidan av propellern då ser du om den har slirat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dreamspace 0 Postad 11 Juli , 2010 Ok, så navet och själva bladen är delade? Har inte kollat något på grejerna utan trodde propellern var i ett massivt stycke. Ja, som det märks är jag inte så jäkla van att greja med båtar. Meka kan jag dock men har mestadels skruvat bilar, motorcyklar och datorer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser