Carl_Axel 4 Postad 6 Juli , 2010 Min GPS - en Lowrance global map 3300 får inte längre kontakt med satelliter. Har haft folk nere i båten som kontrollerat allt - GPS:en är Ok men nu tror man det är antennen. Enligt Limhamns skeppshandel har en sådan antenn en livslängd på 5 år (verkar otroligt för mig) och nu finns det inte längre sådana antenner (ni vet den lilla knoppen man monterar på rufftaket) utan antennen måste skickas till Göteborg, där man tar 1570 kr för att byta någon komponent. Mycket pengar när man inte ens på plats kan konstatera att det är antennen det är fel på. Verkar det rimligt? Fick också höra att det chipskort jag köpte i förrfjol för 4.500 danska kronor nu har ersatts av nya modeller - och inte passar längre i en ny modell. Min GPS kostade 10.000 kr och är bara 5 år gammal. Vad är det för en värld vi lever i? Någon som har en GPS eller antenn till salu - eller har tips om var man köper bra och rejäla grejor. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser