ChristerN 2 843 Postad 29 Juni , 2010 Sommar på er! Måste bara berätta om de två idioter på varsin vattenskoter som körde om oss i Dragets kanal häromdagen. En körde om i själva inloppet och en 20 meter in i kanalen. Vi hade fått vänta på tre segelbåtar som kom från norr och snabbt köade det upp bakom oss. Fyra motorbåtar och två större vattenskotrar väntade bakom oss. När det blev vår tur och jag började köra in blev jag omkörd av den ena vattenskotern och efter några sekunder när vi var ca 20 m in i kanalen körde nästa om. Bägge gav rejäla svall och det var med en god bit tur och ganska mycket skicklighet som jag undvek att hamna i stenläggningen på sidan. Fy F_N! Om ni läser detta: Såna som ni är en skam för båtfolket och skulle inte få framföra något flytetyg over huvudtaget! Jag tycker vattenskotern är ett bra, kul och effektivt (men kallt) sätt att färdas på sjön men blir så himla ledsen när såna som ni bekräftar alla fördomar som finns runt vattenskotrar. Varma hälsningar från ett skönt Trosa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 30 Juni , 2010 kan bara medhålla Många uppför sig lite som mopedisterna på våra vägar, glömmer bort regler & sunt förnuft när man satte sig på racern, och precis som på land så finns det många som uppför sig föredömligt men dom liksom försvinner i mängden då man bara reagerar på alla övriga mindre bra vattenskoterförare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jiell 4 Postad 30 Juni , 2010 var med om samma i smalaste delen vi Ingarö kyrka i Strömma kanal, med stenläggning på sidorna tyvärr reagerade jag försent och hade inget ett kasta på dom, vad tror ni om ett gäng golfbollar??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 30 Juni , 2010 Golfbollar???? Nä, ut med ett ankare i lämplig höjd över vattenytan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser