Larraw 0 Postad 20 Juni , 2010 Hej. Jag har köpt en snipa med en MD11. Jag undrar hur mycket det under normal körning det ska ryka ur avgaserna. sist när jag var ute så gick tempmätaren upp på nästan rött och den rök(vitrök) som fan, jag låg på ca 2100/rpm. när jag var ut i dag låg jag på ca 2000/rpm, tempen låg bra och rök betydligt mindre. en fråga till viket varvtal ligger ni och kör på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 20 Juni , 2010 Kan inte svara på hur mycket det ska ryka ( helst inget) men är det vit rök så är det vatten som förångas. Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 21 Juni , 2010 1800/rpm brukar jag ligga på oftast... Tycker min ryker mkt med men jag har kört så i 3 sommrar nu. Tips på var man skall felsöka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 21 Juni , 2010 Lyssna på denhär! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 21 Juni , 2010 Denna ryker en del med så det kanske är normalt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Larraw 0 Postad 22 Juni , 2010 Tack för alla svar.. den ryker nog normalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 22 Juni , 2010 Nog ingen fara. Vattenånga skulle jag säga. Vill du se hur en RIKTIGT slut diesel ryker så: http://www.garaget.org/video/7qyx5qyvtrvz Förvisso en bil och dessutom min gamla men slut var den! Fick till slut ge mig och köpa en ny släde. Snyft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser