Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
mkall

Hjälp! Prisfråga

Rekommendera Poster

Har fått ett bekymmer, har en Ryds 530 gt som jag knappt använt de sista åren. Var ute 1 gång förra året. Funderar på att sälja eller byta bort den. Bytte motor för 3 år sen till en suzuki df 115. Jag har kvar den gamla mercury 100:an oxå. Jag hade tänkt byta motor till den gamla o sålt den nya motorn för sig, men vad är bäst? Har en som är intresserad nu men med den nya motorn, vad kan man begära? Är en bromsad fogelstatrailer med oxå. Fattar ju att det troligen blir mitt livs sämsta affär men men! Motorn har gått ca 30 timmar.Kan nån ge mig en ide om värdet? Han som är intresserad har en bil som jag är sugen på, tänkte mig byta båt pengar mot bilen! Tacksam för alla synpunkter

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kollat blocket, men grejen är ju att det inte finns nån med såpass ny motor till salu. Vet inte hur mycket det påverkar värdet??

Bilen är en Pontiac fr 69

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du sålt båten?  Har själv en 530 gt men tycker att motorn är för svag.  Ryds typgodkände 530 gt för 60 hk vilket gjorde att jag inte fick ha större motor för försäkringsbolaget.

Ryds kundtjänst säger själva att man bör ha 115 hk...i nödfall 90 hk.

 

Har troligtvis köpare på min båt.

kan du tilta upp motorn ur vattnet?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ny motor ligger på ca 120' din är 3 år och knappt inkörd så du borde få ut minst 75 för den, båten har ett värde på ca 40-50 utan motor och trailern kan du lätt sälja för 15 då den är bromsad. Sen är det bara att plussa ihop.

Nu på hösten får du ut lite mindre så om du har plats och kan vänta så tjänar du på att rusta o polera upp båten o sälja den tidigt i vår.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mesta pengar får du ut om du säljer allt separat, del för del. En båt för 45000, motor1 75000, motor2 15000 (?), vagn 15000.

Mer strul, mer tid och fler puckon i telefonen, men kanske 30000 extra!?

/Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...