PungPlask 0 Postad 29 Maj , 2010 Tjenare. Är det lag på att ha försäkring på båten? Motsvarande trafikförsäkring på bil. Någon som vet vad det kostar? Har en Gambler 16 med en 35hk. (profilbild) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 Maj , 2010 finns ingen lag men vi får inte ha båten i hamnen eller på varver utan försäkring så att våra båtgrannar ska kunna gå skadeslösa om vår båt orsakar något. kan hända mycket på sjön och själv skulle jag inte vilja ha båten oförsäkrad med tanke på det kapital som finns i den. Du har dessutom en stöldbegärlig motorbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marterius 0 Postad 29 Maj , 2010 Samma i hamnen där jag ligger - måste ha minst ansvarsförsäkring. I grannhamnen måste man dessutom visa försäkringsbrevet för hamnkapten när man får en båtplats. Med tanke på vad man kan råka ställa till om man får ett hjärnsläpp skulle jag inte vilja ge mig ut på sjön utan minst ansvarsförsäkringen. Att sedan kunna få ersättning om något suggskaft stjäl båt eller motor är ju inte heller fel... Hälsningar, Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PungPlask 0 Postad 29 Maj , 2010 Okej, min egen båt skiter jag faktist i om det händer något. Är inte så mkt värde i den. Har båten och snurran inlåst vid sommarstugan på vintrarna så stöld kommer inte på frågan, men man vill ju ha en försäkring för alla andra. Blir ju första säsongen som den båten kommer användas i större utsträckning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 30 Maj , 2010 Som sagt, en ansvarsförsäkring för det man kan ställa till med för andra bör man ha. Eller kolla om din hemförsäkring redan kan tänkas täcka det. Senast ändrad av Anders_St | 30 maj 2010 | 10:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 Maj , 2010 Säg inte det. Vill nån ha motorn kapar de ju av aktern med motorsåg om det är det snabbaste sättet oavsett när och var. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 30 Maj , 2010 Minst ansvarsförsäkring.. så slipper du miljonskadestånd om något skulle gå fel. T.ex. att du skulle köra över någon vilsen simmare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 31 Maj , 2010 Självkart skall du ha ansvar. Min kostar 670/år i Pantaenius, gäller hela världen och täcker materiella skador upp till 55 milj. SEK samt personskador upp till 25 milj SEK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser