Daniel_B 0 Postad 6 Maj , 2010 Har för första gången försäkrat min båt, då jag ska ha den i en båtklubbs hamn. Allt var frid och fröjd, betalat in pengarna och rätt som det var så damp det ner ett brev från Svenska sjö om att de vill ha skrovnumret på min båt. Den är från 1972 och det finns inget skrovnummer.. vad göra? Går de med på att det inte finns något nummer eller måste man fixa något eget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 6 Maj , 2010 Jag har haft tidigare båtar försäkrade i Svenska Sjö utan skrovnummer. Men det var ett par år sedan. Enklast är väl att ringa och fråga vad som gäller och hur man löser det om nummer saknas? Ditt case kan ju knappast vara unikt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Maj , 2010 Jo, jag har tänkt ringa men får väl göra det imorgon.. lär ju knappast ha öppet på kvällstid? Troligtvis så finns det många med mig som inte har något skrovnummer.. men det är frågan hur det fixas. Främst gäller det att man får en försäkring.. får inte ha båten i hamnen annars.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Maj , 2010 Jag köppte en udda båt - visserligen med segel - men kunde hitta nåt nummer på båten. Det fanns heller inget segelnummer. Annsökte hos kryssarklubben om ett SXK nr och fick det lägsta de hade ledigt - 112. Nummret har jag låtit segelmakaren märka storseglet med och jag meddelade Svenska sjö och det var helt ok. Nästa gång jag kom ner i båten hittade jag en blå skyllt ovanför gasreglaget inne i däckssalongen. Där stod båtens skrovnr. Det första man blir blind på är ögonen. Jag har inte ändrat hos försäkringen. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser