jekander 0 Postad 5 Maj , 2010 Hej. Har en jättedum fråga men jag ställer den ändå. Har nu sugit ur oljan vi mätstickan. Gick bra men ska jag även fylla i olja samma väg eller? Tacksam för svar till nybliven inombordsägare. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tess 2 Postad 5 Maj , 2010 Vet inte hur en 5.0 LX ser ut, men på min 4.3LX fyller man på under det stora skruvlocket som sitter på motorn (som på en bil). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jekander 0 Postad 5 Maj , 2010 Ok. Jag har 2 lock, en på vardera sida (vevhusen). Se bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 62 Postad 5 Maj , 2010 Amerikansk valfrihet. Fyll via höger eller vänster, vilket som passar dig bäst. Beror troligen på att det är billigare med ett extra lock än att ha två modeller av ventilkåpor. Glöm inte byta filter och att smörja packninge till filtret och inte dra åt för hårt. (man lossar med verktyg och drar fast med händerna) ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jekander 0 Postad 5 Maj , 2010 Tack så hemskt mycket för all info. Måste genast hem och dona. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser