Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
lobban

Biltemas Kapellimpregnering

Rekommendera Poster

Va på Biltema igår och köpte deras kapellimpregnering, skulle impregnera mitt 2år gammla kapell, gjorde exakt efter deras anvisningar, satte på kapellet efter det va klar, soligt och fint väder, idag ösregnade det, skulle bli kul ligga och koppla el i båten under kapellet, men ack vad jag bedrog mej, regnade nästan lika mycke därunder som utanför, fick leta fram en pressening och täcka över båten med, får vänta tills marinaffären öppnar och köpa riktiga grejer, nog trodde ja inte det skulle bli sämre med biltemas grejer, men det höll tätt i fjor, någon mer som haft erfarenhet av deras impregnering?

regnblöta hälsningar:

Lobban

Monark 585

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig komma på tanken att köpa impregnering från BT, men en sak förstår jag inte, hur kan ett 2år gammalt kapell behöva impregneras? Borde rimligen vara tätt fortfarande!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har använt BTs impregnering i flera år, både på sprayhood och sittbrunnskapell. Det har aldrig läckt in en droppe. Brukar impregnera vart annat år. Det räcker.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också kört med BT's, funkat kanon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Allt som kommer från Bt är INTE skit !, jag har använt deras impregnering med bra resultat, har även köpt OCH använt ett flertal produkter från BT och jag är nöjd med dessa , samtidigt vill jag nog tillägga att man bör vara observant och göra en koll på vad man köper vad gäller pris i förhållande till kvalitet.  ( finns ju även saker på BT som inte håller måttet ) men på detta forum har det blivet en sport hos vissa att kategoriskt förkasta ALLT från BT.

Mvh. Inge A



Senast ändrad av Ingen | 04 april 2010 | 20:11

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använde deras kapellimpregnering för något år sedan och fick stora vita fläckar på ett kapell från 2006. Gjorde säkert fel när jag gjorde det men det är inte lätt att spraya jämt med en sprayflaska på en stor yta, jag har en nidelv 24. Kommer inte använda deras grejor igen för detta ändamål. Jag använder biltema grejor till annat men i år lämnade jag in kapellet istället och så tvättade de och rollade in ny impregnering. Monterade det igår och tvättade av båten, vattnet blev till små droppar och rann av direkt. Hur gött som helst! 3000 spänn gick allt på och då sydde han fast lite detaljer och så också. Inte billigt men oj va gott att slippa krångla själv, värt varenda öre.

Hälsn
Lennart

Ps men som någon annan sa, varför impregnerar du ett två år gammalt kapell? Helst skall man låta det sitta ett par år till. Dock sa min kapellimpregnerare att numera är impregneringen väldigt dålig från fabrikstillverkning. En sådan impregnering han gör håller ett par säsonger. Tydligen höll det bättre förr men då var impregneringen sämre för miljön också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför impregnera ett 2 år gammalt kapell? varför lackkonservera en 2 år gammal bil? finns nåt som heter förebyggande underhåll, och tvättar du ett kapell från jordslag tar impregneringen skada, därför impregnerar man, och det om BT , tur att de finns, har mycke båttillbehör till ett rimligt pris, öppet nästan alltid, tack vare de som man kan ha båten kvar, för sådana som mej med en stram båtbudget, jämför man priserna mot marinshopen så är det ju ockerpriser de tar på många grejer. Har själv köpt det mesta till båten på BT, och är nöjd med det mesta, ligger ju nära och bra med

 

Lobban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, nej jag skriver inte att allt från BT är skit, jag köper en del till båten på BT, visst är det varierande kvalitet, men oftast hyfsade grejer. Men ett kapell kostar otroliga summor och jag skulle absolut inte chansa på produktval om jag skall impregnera om mitt kapell för att spara nån hundring på det. Hoppas det fixar sig och du får ett tätt kapell och en underbar båtsommar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vart har den där gula-gubben tagit vägen? Han brukar ju alltid haka på om någon nämner Biltema. Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl så att han har kommit till eftertanke när att han har varit bannad från forumet ett tag......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...