Yadis 1 Postad 1 April , 2010 Just köpt ett nytt kapell, som gjordes på distans o kom med posten. Gjort i Markilux 37. Behöver jag impregnera det? Eller är markilux impregnerat från start så jag kan vänta med att göra det igen först nästa säsong? Senast ändrad av Yadis | 01 april 2010 | 18:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 April , 2010 Nytillverkade kapell är impregnerade och klara för användning. När jag fick mitt kapell för två år sedan så fick jag veta att det är väldigt viktigt att INTE impregnera om kapellet de första fem åren, det blr då FÖR tätt och fukt vädras inte bort vilket medför jordslag m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 1 April , 2010 Tackar! Betyder det då att man heller inte tvättar kapellet dom första 5 åren tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 1 April , 2010 Du behöver inte impregnera ditt kapell, markilux är vattentätt. Tvätta gör du när du tycker det behövs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser