Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
maxxan

Forslund

Rekommendera Poster

Jag har en god vän i Holland som har fått erbjudande om att köpa en Forslund. Nu vill han veta om det är en äkta Forslund eller ej. Är det någon här som kan hjälpa till eller vet var man kan vända sig. Jag har fler bilder att skicka.

/M

post-10006402-1394236289,8588_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pröva med Sjöhistoriska muset i Stockholm.

Hälsningar Magnus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vacker båt ialla fall.

En liten reflektion: Det verkar som om många svenska klassiker säljs utomlands. Jag vill inte ägna en massa timmar åt att renovera/sköta en träbåt men är alla svenskar lika lata som jag och i övriga Europa är man betydligt mer intresserad av dessa skönheter?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det hade varit kul om det var en riktig Forslund. Tydligen är den från 36 och har gått som postbåt. Ser fin ut iallfall, se info från min vän:

The boat is advertised as a Forslund build in 1936. Any evidence can not be provided by the seller, other than some circumstancial information. Apperantly the boat was used by Swedish post and in service as the Ms Kulan. The boat has a tag that states KUL 05, potentially as the construction identification.

In 2006 the boat was acquired by the current owner and brought to NL. Just trying to find out whether the boat is genuine a Forslund.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har fått svar om att det INTE är en Forslund.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...