Gå till innehåll
söndag 23 november 2025
guzzlon

Den nya badbryggan

Rekommendera Poster

Det ska ju byggas en ny badbrygga på Maximen i vår.Kan jag få lite design hjälp/förslag. Har ju tänkt att göra den i plast med så många och stora stuvfack som möjligt.Har nån sett och fotat den ultimata badbryggan,så lägg in en bild!!Hur lång tror ni att man kan göra den utan att det ser cp`t ut?? 10% av båtlängden är ju 76cm ungefär,men det tycker jag känns för litet..Skulle vilja hu den uppemot metern...

/andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Andreas! Vi ska också bygga badbrygga i vår. Har tänkt att bygga i rostfritt och i teak. Du funderar på djupet på badbryggan, det gör jag med. Känns som om metern kan vara lite för mycket, tror att ett mått kring ca 700 mm räcker för mig. Vore intressant om ni andra som har maximer med bbadbryggor kunde ange mått och kanske även foton. Roligt om du kunde skriva lite under tiden när du gör badbryggan.

mvh göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stod med snö till midjan häromdan bakom Maximen med tumstocken.Snygghetsgränsen går nog vid ca 70-80cm.Jag tänker ta bort stegen i mitten hela vägen upp till kapellet och istället ha en kasset badstege på bryggan och kliva vidare upp på båten via stuvbox/ar upp på scarndäck..

/andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...