Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Fourwinns-204

Tempmätaren strular.

Rekommendera Poster

Hej!

Undrar om någon har koll på vad det skulle kunna vara om Tempmätaren bara fungerar ibland?

Den fungerade hela sommaren tills strax före som jag skulle ta upp båten.

Det hände ingenting när jag startade båten (stängde av och startade flera ggr) sen helt plötsligt så kunde den fungera igen.. Och så har det varit lite fram och tillbaks.

 

Några idéer`?

Mvh Pontus

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God morgon!

 

bara fungerar ibland ger en ganska bred sökning. Men ifall du börjar med att kontrollera alla anslutningar att det inte är ärg eller annars dålig kontakt. Därefter att du har plus och minus till instrumentet (när tändningen är på), Inget fel, behåller tändningen på, tar bort kabeln på själva tempgivaren, jordar, kontrollerar ifall instrumentet går från ändläge till ändläge. Om du mot förmodan inte har någon reaktion i intrumentet har troligen instrumentets vridspole fastnat eller att du trots allt saknar spänning. 

Vad jag tror utan att veta är att du har glappkontakt någonstans. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för bra tips!

Har bara kollat efter glapp men inte mycket mer än så.

Får ta tag i det så fort snön börjar att tina.

Skönt att veta vart man kan börja felsöka iaf.

Tusen tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem!

När jag tog bort kontakten till givaren varnade SmartCraft sytemet att sensorn inte var inkopplad, alltså finns kontakt.

Kan det vara givaren som är trasig? Displayen visar allt mellan 0-grader och 32-grader. Eller kan det vara något med termostaten? Motorn går som en klocka och blir varm som den ska och inte överhettad.

Om ni tror det är sensor var köper mani så fall en sån? Det är till en Mercruiser 350 MAG MPI -06

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...