Gå till innehåll
tisdag 30 december 2025
anbi

Ryds 20 DC eller 620 DC

Rekommendera Poster

Hej !

Funderar på en Ryds 20 DC med stora bensin motorn, är det någon som har lite uppgifter på bränsleuppgifter m.m.

Känns som den drar betydligt mer än en 620 Dc med 150 hk utombordare, men det kanske är värt de ?Skrattande

Har en äldre Ryds 530 DC med 90 hk som vi varit nöjda med, men vill upp i storlek och tyngd så

det går skönare i tuffare skö. 

Verkar vara dåligt med tester på just 20 DC.

// andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en fin du kan få köpa, hör av dig på mail tommy.backman@anticimex.se för mer info.

post-10008838-1394236178,2904_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst KriK

Hej!

Jag hade valt den med utombordare.

Jag valde bort inombordare av flera skäl. Snålare och framför allt får du lite mer stuvutrymme under aktertoften, inte bara ett stort motorrum i halva båten. Dessutom är det mycket som skall skötas om på drev och motor på inombordaren.

/KriK

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gjutgärnspisen i DC20 gör sitt för att gå fint och stabilt i sjön.

Bränsleförbrukningen brukar jag i alla fall anse som strunt samma vi har så kort säsong här ändå. Men inombordaren är rätt törstig tycker jag. gemfört med gammal jänkare som jag nu har som skall ha en törstig V8. Märker knappt skillnaden i förbrukning. Men det är klart man körde nog DC20 hårdare och snabbare. 

Sedan är det helvetiskt trångt i motorutrymmet. Byte av limpor eller ett mardrömsbyte av en startmotor måste ju vara det mest besvärliga som finns. Om det överhuvudtaget går att göra? Utan att skära upp hela bakpartiet.

Mycket fin och trevlig båt annars. Se till att få Teak i sittbrunnen, det blir både tystare och stummare känsla i hela båten.

Lycka till

Mvh
Kristian 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Kristian !

De får bli en inombordare, bekvämt med badplattformen också !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...