Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

tomtomdj

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    71
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om tomtomdj

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. tomtomdj

    Köpa Maxi 77

    Är ifärd med att ev köpa en Maxi 77, då jag bara ägt motorbåtar innan känner jag mig lite vilse. Vad skall jag titta mest på så jag inte hamnar i några fallgropar?
  2. Ok, nu börjar det klarna har ju en mercruiser 3.0 bensin.
  3. Hej, ja ett svar på detta vore ju roligt...har samma problem med min Bayliner 175 BR från 2006. Inträffar bara när motorn är kall och när man första gången drar på för att komma upp i plan...
  4. Nu kommer en riktigt nybörjarfråga MEN det verkar endå inte vara någon som vet? Hur kommer man fram till sin båts marschfart? är det motorvarven eller någon annan parameter man räknar med? Tacksam för hjälp
  5. Svarar själv då Efter att ha surfat runt på diverse Amerikanska sajter så hittade jag www.drev.se som hjälpte mig exemplariskt. Kan verkligen rekomendera dem. Nu har jag beställt en Turbo 2 2TH. http://www.drev.se
  6. Finns det någon som bytt ut orginal propellern på en Bayliner 175 Br med Mercruiser 3,0 för att kunna åka lite fortare? Någon som har erfarenheter eller tips??
  7. Måste tryckt på fel knapp, denna tråd är inte löst........
  8. Hej, har läst diverse trådar om tomgångsproblem på VP 3,0 GL 135 HK men inga trådar slutar med någon direkt lösning... Finns det någon med denna vanliga motor som lyckats lösa problemet?? När man startar kall motor med chock så ligger den på ca 1500 varv, när man sedan sänker ner för att lägga i backen dör motorn... Efter att motorn blivit varm och man kanske kört en stund i ca 30 knop så ligger tomgångsvarvet på 1300... ligger man och puttrar i ca 6-7 knop ligger sedan tomgångsvarvet på 800-1000 varv... Skall man dra ut pluggarna? eller bara hålla på att skruva på den där jävla fjäderskruven hela sommaren??
  9. Mitt Quicksilver filter satt oxå som berget... Köpte en oljefilter bytar tång modell bättre på Mekonomen så lossade det efter 14 jävlar och 3 fan.....
  10. Dessa skall vara duktiga på propellrarhttp://propellertrim.se/index.php?osCsid=e4b1d94dfe9525e65f9274b14d0ef551
  11. Hittade en bra bild oxå som visar var filtret sitter... Glöm inte att det sitter en liten fjäder innanför filtret med som lätt ploppar ut och försvinner ner i motorrummet.....
  12. Problemet löst Det var det lilla filtret som sitter innan flottören där den rostfria bensin ledningen går in i motorn som var tät... Rostig och ca 75 % tät. Med nytt filter där så gick båten som en raket.... Tack för all hjälp med detta...
  13. Givetvis har den 135 Hk Motorn har förgasare, kommer under morgondagen hälla i Förgasar rengöring, byta bensin/vatten avskiljare samt byta tändstift. Tack för era tips, återkommer med resultat.
  14. Har en Four winns 180 Horizon med en Volvo Penta 3,0 GL 190 Hk... Nu efter isättning så dör motorn vid gaspådrag, den går även lite ojämt vid lägre gas. Båten har inte varit i sjön på två år och motorn har varit konserverad.... Har ni några ideèr på vad detta kan vara?
  15. Ja, detta har ju tagit sin tid och konsumentvägledaren i Stenungsund har inte ens börjat med fallet ännu, Anders på Stenungsunds Marinpark vägrar oxå att svara i telefon och har ej gått att nå på plats.... Hoppas bara att inga mer stackars satar råkar illa ut denna vinter. Verkar förövrigt livsfarligt att låta honom vinterförvara båten DÅ han uppenbarligen är lika dålig på att vaxa som att betala sina fakturor...Orust är en liten Ö och snacket går.....
×
×
  • Skapa nytt...