Gå till innehåll
torsdag 22 maj 2025
Andyh

Princess 366 Riviera vs Fairline 36 Targa

Rekommendera Poster

Hej på Er!!!

Prövar igen. För o nackdelar om man jämför Princessen mot Fairlinen. Fairlinen är av årsmodell -95,96, och Princessen av årsmodell -95. Jag har fortfarande inte kört ngn av båtarna och hittar heller inga båttester, i allafall inte på Princessen. Är det ngn som har åsikter? Objektiva eller subjektiva? Kom igen!

MVH//Andy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OBS!

Glömde säga att det i bägge fallen sitter kad 42.or på mellan 700-900 timmar. Är det ngn som har erfarenheter av denna bestyckning??

Andy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den åsikt jag kan ge är att Fairlinen ser mycket modernare ut överlag. Snyggare enligt mig med. Är själv på väg o köpa en Fairline 34 Targa. Vart i england o letat. Kan jag rekommendera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag tycker om Fairline,är att jag aldrig grejat med en båt som är sååå bra ihopmonterad. Att den är bland det snyggaste som gjorts gör inte saken sämre. Kul att få en till på västkusten.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja nu är det färdigåkt med Sea Ray Glad 

Denna kanske kan vara något?  http://www.ancasta.com/BoatInformation.aspx?make=Fairline&model=Targa 37&BoatId=18938

Nyare motorer, 37 fot så du får vettig badbrygga. Billigare än en 36.a här hemma i Sverige. Ligger hos en av englands största och välrekommenderade mäklare. Jag sticker över på tisdag igen för att göra klar min affär. Kanske kan hinna med och titta på den och se om den är något att ha. Ligger nästan på vägen. Maila mig om du vill veta hur det går till och hur du får hem båten till bästa fraktpris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen!

Hyggligt. Det verkar vara riktigt bra priser. Hur ser prisbilden ut för Fairline 34? Den modellen kan också vara intressant. Vad gör att du väljer 34.an och inte 36, eller 37 Targa??

Jag kan absolut tänka mig att importera, bara man vet att båten är schysst. Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter. Jag är ganska nära att ta ett beslut om modell, men måste ju sälja min pärla först. Har du kört någon av modellerna???

MVH//Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur har det gått här?

Står inför exakt samma val...

//lyran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det blev lite oväntat en Targa 34. Är jättenöjd med båten. Känns som ett vettigt val med tanke på utrymmena som är bra för storleken. Dessutom blev det en nyare båt än vad det hade blivit med 37:an. Bättre ekonomi i denna modell också!!

MVH//Andyh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis Andreas.

Vill du ha tips på hur du kan öppna pulpit.Kolla på min jag är skit nöjd. Iår blev det Cotodurk samt alcantara klädsel. Samt en ny 22 med dvd och en del små pyssel som vanligt.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då var flygbiljetten beställd Skrattande

//Lyran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...