Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
hulk

FuktMätare

Rekommendera Poster

Hej . Jag undrar om nån har tips på fuktmätare som inte kostar skjortan. Är spekulant på en Flipper 620 och tänkte mäta fukten i akterspegeln. Kanske nån har några andra tips om vad jag bör tänka på på den båtmodellen. Tack på förhand . Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hyr en fuktmätare.
Borde finnas hos de som hyr ut byggmaskiner för någon hundralapp.
MEN - vet man inte hur man tolkar resultaten är de inget värda. Ett tips kan vara att lägga några kronor på en besiktningsman.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket dumt inlägg.  Peter kan det här med fuktmätning och hans råd är helt korrekt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok,förlåt då! Retade mig bara på folk som jagar Titlar, Då är det ju inte värre än att han svarar  vad Värdet skall vara,Eller? Men nu finns ju chansen att få ett inlägg till ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är det som är grejen.
Det finns inget absolut värde.
Då vore det enkelt.
För att få ett absolut värde måste man såga loss en bit av skrovet och placera det i ett provrör i sisådär 48 timmar och sedan mäta fukthalten på luften i provröret - inte många säljare som tillåter gissar jag.
En fuktmätning av den typen som efterfrågas kräver erfarenhet kring hur du använder in fuktindikator, sådant brukar båtbesiktningsmän ha. Ska man köpa en båt för över 100 000 kr kan det vara väl investerade pengar att låta en kunnig kolla.

Och att jag diktar när jag skiter har väl inte med fuktmätning att göra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...